سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند، تباه کردن مال، پرسش بسیار، و قیل و قال را دوست ندارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
لوگوی وبلاگ
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :18
بازدید دیروز :38
کل بازدید :842771
تعداد کل یاداشته ها : 1319
103/2/8
10:13 ص
مشخصات مدیروبلاگ
 
آذر آموزش[45]
باسلام من در شغل تدریس کامپیوتر هستم و دراکثر شاخه های کامپیوتر فعالیت دارم

خبر مایه
لوگوی دوستان
 

?? فرمان براى امنیت در اینترنت و افزایش کارایی کامپیوتر- قسمت دوم (شماره 1220)

منبع: pca.ir

- ارتقاى سخت افزارى: سعى کنید در صورت امکان نسبت به ارتقاى سیستم خود بکوشید و در بین قطعات سخت افزارى موجود در رایانه شما قطعات اصلى تر عبارتند از RAM، هارد، مادربرد و CPU. در هنگام خرید رایانه از قابلیت ارتقا در برد خود مطمئن شوید، به عنوان مثال تا چه ظرفیتى از RAM را پشتیبانى مى کند قابلیت نصب چه نوع هارددیسکى را دارد- تا چه سرعتى از CPU ها را مورد پشتیبانى قرار مى دهد و مسائلى از این دست.
اگر از سرعت رایانه خود گله مند هستید و برایتان مقدور است ابتدا RAM رایانه را ارتقا دهید، براى این منظور مى توانید معادل RAM فعلى به RAM اضافه کنید و یا در صورت پائین بودن سرعت چرخش هارددیسک از هاردهاى دور بالا (پلاس) و یا SATA استفاده کنید و تفاوت را تجربه کنید.


?- غیرفعال کردن برنامه هاى غیر ضرورى: اگر از آن دسته از کاربران هستید که عادت به نصب هر برنامه اى دارید همیشه به دنبال آخرین نسخه هاى نرم افراز بوده و یا به محض دریافت نرم افزار جدید آن را نصب مى کنید باید به شما هشدار بدهم که این کار پیامدهاى فراوانى دارد که یکى از مهم ترین آنها پائین آمدن سرعت رایانه شما مى باشد.
در صورت عدم نیاز به برنامه اى که بر روى سیستم شما نصب شده است حتماً آن را Uninstall کنید و از حذف Folder ها و فایل هاى آن خوددارى کنید، اجازه دهید که Folder ها در طى فرآیند Uninstall به صورت اتوماتیک حذف شوند و از حذف دستى آنها اجتناب کنید.


?- جلوگیرى از نفوذ هکرها: براى جلوگیرى از نفوذ این شیاطین به رایانه تان حتماً از یک نرم افزار ضد هک استفاده کنید و فراموش نکنید که آن را به روز نگه دارید به عنوان نمونه مى توانید از نرم افزار Black ice و یا Zone alarm استفاده کنید.


?- عدم استفاده از Internet exp****r : با توجه به گسترش استفاده از IE به عنوان مرورگر پیش فرض صفحات Web بسیارى از برنامه هاى جاسوسى و Trojen ها فقط در صورتى دانلود و اجرا مى شوند که شما از IE استفاده کنید و این به دلیل رواج استفاده از IE به عنوان مرورگر است. در صورت امکان از مرورگرهاى Fire fox ,Opera براى این منظور بهره بگیرید اما اگر از طرفداران پر و پا قرص IE هستید سعى در افزایش امنیت IE داشته باشید. به عنوان مثال همواره Cookie ها را پس از قطع شدن از اینترنت پاک کرده و یا محتویات Temporary Internet file را پاک کنید به علاوه در جلوگیرى از نفوذ Cookie هاى خطرناک به سیستم خود هیچ اقدام امنیتى را نادیده نگیرید.


??- دانلود مطمئن داشته باشید: همیشه سعى کنید که از سایت هاى مطمئن نرم افزارهاى مورد نیاز خود را تأمین کنید و از سر زدن به سایت هایى که به صورت Free نرم افزار در اختیار شما مى گذارند اجتناب کنید، این سایت ها همراه با نرم افزارهایى که مى فرستند ممکن است که تعدادى ویروس نیز هدیه بفرستند پس همواره مراقب باشید.
مطمئن ترین سایت ها براى دانلود نرم افزار ، سایت اصلى شرکت سازنده نرم افزار است که شما مى توانید با جست وجویى مختصر در اینترنت به راحتى به این سایت دست یافته و نرم افزار مورد نیاز خود را دانلود استفاده کنید.